Friday, October 26, 2007

4,5 Yil Sonra Hayatimda Ilk kez, Yeniden AYVA TATLISI:)

Selammmmmm,

Biliyorum nerden cikti bu diyorsunuzdur, ama benim icin oyle onemli ki cunki ben ayva tatlisina tek kelimeyle bayilirim. Maalesef Columbus da tatlisi yapacak kadar ayvayi bir arada hic gormemistim. Arap markete birkac kez rast gelmistim ama hemen aklima hamile arkadaslara alip paylastirmak geliyordu. HAni hamileyken ayva yiyenin cocugu guzel olurmus ya o bakimdan:))) Zaten ayva altindan kiymetli oralarda nerde kaldi ki tatlisini yapacaksin.

AMaaaaaa gel zaman git zaman buraya geldigimizden beri ayvayi takip ediyordum Milk PAilde. Gecen cumartesi alisverise ciktigimizda birde ne goreyim aman allahim ayvalar beni bekliyor hemde oyle cokki. Hemen atladim tabiiiki 5-6 pound doldurdum aslinda daha cok alicaktim ama hayatimda ilk kez tatlisini yapacagim icin az aldim bu seferlik. Annecim oyle guzel yapar ki ayva tatlisini, hemen hemen butun kis evimizden eksik olmaz ayva:) Hemen aradim olcu ve tarif icin, maalsef tatilde olduklari icin cepleri bazen cekiyor bazen cekmiyor velhasili kelam eve donunce kaldim ayvalarla bas basa:)) Artik netten aradim taradim buldum bir kac tarif. Sadece tarif bulmakla is bitse sorun degil. Birde onlari soymasi var. Yaklasik 1saat gibi bir sabrin sorunda hepsini soyabildim:) ve pisirdim, pisirmede yaklasik 3 saat gibi surdu. Biraz sekerli olmustu amaaaaa 4,5 yildan sonra tarifsiz bir lezzetti. Ozgur pek yemedi. Anlayacaginiz 14 ayvayi tek basima yedim:)))) Afiyet olsun bana degil mi?


Aslinda hamile Caglacigima da ayiracaktim cunki ona da anlatiyordum ayvalardan , fakat farketmeden bitirivermisim. Canimcim sorun degil bugun yine ayva almaya gidiyorum Milk PAil e ins bu seferkinden sana mutlak tattiricam canim:)

Iste karsinizda muthis harika lezzet ayva tatlisi:)
Veeee ilk borcamdaki kardes kardes ayvalar....

Iste boyle arkadaslar, bir ayva tatlisi hikayemizinde sonuna gelmis olduk. Ins baska bir tatli macerasiyla bulusmak uzere diyelim:))))

Dipnotlar: Ebrucum canim pazartesi ise basladim, hayirli ugurlu olsun patron hanimcim:)

Columbusa ucmama 4 gun kaldi. Ayarlamalari yapmaya basladim:)

Gulenaycim canim seni tez vakitte ariycam bu iki gundur aksamlari cok hasta oluyorum, bogazlarim sisti yine.

Herkese hayirli cumalar ve guzel haftasonlari.........

Zehra:)

4 comments:

Unknown said...

Canim senle konusmak bana iyi geldi.Umarim notlar alinmistir:)))17 sine bilemiyorum yani....Yoksa hir cikicak gibi.( ay zorlama oldu sanki yada siparis verildi gibbbiii...Offf anasini bu bloglarin:))ben en iyisi bir sureligine toz olayim....

sakrep said...

Hayatım gec kaldım yorum yazmaya ama bı sor neden? ebruya gec kalmıs dogum gunu ve mezunıyet kutlamasına dalmıstım.... tatlıcı senı gelde bol bol tatlı yıyelım senle beraber karsılıklı :) afıyet seker olsun ellerıne saglık.

Pasha, Pachee and Me said...

2. yorum yazisim...ilki yayinlanmamis:))))
Zehracim oncelikle guzel dileklerin icin cooook tesekkurler... Ayva vardi giantta falan ama sen bayaa bi doldurmussun..Cikmaz kardes o kadar :))) Dokturmussun tatlilari ellerine saglik ama ben ayva tatlisi hic yemedim...dier cogu seyi yiyemedigim gibi :))) Mucx canim kendine ii bak oralarda....

Unknown said...

Amanin ayva tatlindan yemis kadar oldum. Ne guzel gorunuyordu oyle...Hayirli yolculuklar...

-Cagla