Friday, June 12, 2009

Siyah Sut by Elif Safak

Merhaba,
Gecen ay okudugum Elif Safak in 'Siyah Sut' ten kisa reviewler...
Bir arkadasimin tavsiyesiyle okudum kitabi konu malum yeni gundemimiz hamilelik olunca ilk akla gelen kitap oldu. Elif Safak'in kendi ic dunyasina yaptigi yolculuk ve Post-pantrum depresyonu isledigi cok akici dille yazilmis bir kitap....Safak'in Zeldasi dogmadan iki yil oncesinden basliyor icindeki yolculuk..Icindeki alti kucuk kadinin maceralari..SAfak'in annelik ve yazarlik birlikteligi konusunda yasadigi evreleri anlatiyor.Yani bir otobiyografik roman.Kişiliğini oluşturan her bir yönünü bir küçük kadın temsil ediyor.Hızlı düşünme,pratik yolları Pratik Akıl Hanım gibi.Sinik Entel Hanım,Anaç Sütlaç Hanım,Saten Şehvet Hanım.Buarada ben kullandigi isimlere bayildim., Sutlac Anac favorim:))aralarındaki bitmek bilmeyen çatışmalari , Elif Şafak’ın beyninde olup bitenleri bize yansıtma şekli tahlilleri çok iyi bir şekilde yaptığını düşünüyorum.
Kitabin reviewlerini okudugumda insanlar SIKILdiklarini yazmislar, eger ilk kez Elif Safak okuyorsaniz ve bebek beklemiyorsaniz size biraz sikici gelebilir sanirim:).. Benim icin ise ihtiyaca binaen son zamanlarda okudugum en surukleyici ve eglenceli kitapti.....
PS:Buda boyle degisik bir post olsun bakalimm...
Hepinize mutluluk dolu bir hafta sonu diliyorum.....
Zehra:)

3 comments:

zelo said...

Ben de okudum ve mor geceliğin tek askısının kopukluğu dışında süt ve kusmuk lekeleri dolu mor bir geceliğim vardı:)))

post partum pre partum ne partum olursa olsun bacım depresyonun her türlüsü uzak olsun senden..

seviyorum ama kimi
en tatlı birisini
nasıl anlatsam aacaba
ilk harfine baksana :)))))))

Kendi Keyfinin Kahyasi said...

ben daha hamile kalmadan okumus ve cok begenmistim... farkli bir elif safak kitabi, otobiyografik olmasi acisindan. benim favorim de can dervis hanimdi...

sakrep said...

masallah annelık heyecanı sımdıden basladımıs sana sımdıden kolay gelsın opuyorum allah a emanetsın