Monday, September 24, 2007

2007 Dialog Dinner, Santa Clara

Herkese Selamlar,
Amman da aman ikinci postumu yazarmisim:) Pek bi eglenceliymis yaw bu is, yada simdilik oyle. Bir o kadarda zaman alici aslinda belkide ben yeni oldugum icin oyle geliyor, bir suru yeni sey ogrenmem gereken, neyseki Ozgur var:)

Efendim dun aksam burdaki ikinci, Amerikadaki 6. diyalog dinner yemegimize katildik. Cesitli sekillerde kiliselerde,sinegoglarda, kampus ici yada disi faaliyetlerde tanisilan arkadaslarla birlikte Ramazan ayinda verilen iftar yemegi oluyor. Herkes diger insanlarin, farkliliklarin, ne kadar guzellik ve zenginlik oldugundan bahsediyor, farkli kulturlerden, yasamlardan olusan harmoniden bahsediliyor , cesitli powerpoint gosterileri esliginde, guzel yemeklerle hos sohbet bir gece geciriliyor. Ilk kez dort yil once Columbusda katilmak nasip olmustu cok sukur. Burda da bu Ramazan iki tane diyalog dinner ayarlanmisti ikisinde de boy gosterdik efendim:))) Eee zengin state olunca dinnerlar cifte oluyor sanirim:)))









Bizim masa oldukca ilgincti, liberal Californiada oldugumuzu daha da iyi anladik. Iki tane orta yasli kiliseden bayan vardi. Kiliseleri gay, lesbian, uyusturucu kullanan, hapse girmis cikmis hemen herkesi kabul eden birlestirici bir kiliseymis ki genelde amerikada kiliseler biraz muhafazakar olup toplumun bu kesiminden insanlarina pek sicak bakmiyorlar. Ayrica tarot, el fali ve reiki de yapiyorlarmis her pazar servisinden sonra:)))) Ve her ay farkli dinlerden olan insanlari pazar ayininde konusmaci olarak cagiriyorlarmis. Tam diyalogcu bir kilise anliycaginiz. Bizide cagirdilar simdi gitmemek olmaz sanirim. Bizde bir pazar katilicaz sanirim:))) Masadaki baska bir Kansas dogumlu , california da buyumus olan amcamiz ise San jose ve Bay areadaki butun yapilan dini aktivitelerin takvimi seklindeydi. Hristiyanlikla ilgili olanlari bilmesine sasirmadim da biz yeni geldigimiz icin MSA in (Amerikadaki Musluman Toplulugu) nerde oldugunu , ne gibi aktivitileri oldugunu bizlere de anlatiyor, hani yeniyiz ya olur da bulumazsak diye:)))

Masadaki diger cift ise Hollywood dogumlu artist Amerikali beyle, Fransiz esiydi. Onlarda dine inanmadiklarini ve dinin dunyada manipulative amacla kullanildigini dusunen liberal sanatcilardi...

Anliycaginiz entersan sohbetlerle dolu bir geceydi. Geceden birkac fotograf buyrun;

Geceyi Yahudi perspektifinden degerlendiren UC Berkeley li Rabbi ( yahudilerin imami ) abimiz. Muslumana benziyor degil mi:))

Musluman bakis acisiyla dinner:)



Masamizin cicegi. Ne kadar canli cikmis degil mi resim, cok guzel cekmisim yaw. Bende isik var sanirim:))


Ve geceye farkli renk katan ise Turkiyeden gelen Kaligrafi ustasiydi. Harika seyler yazdi ve gecenin surprizi ise butun davetlilerin isimlerini yazmasiydi. Biz ise ikimizin ismini yazdiralim dedik. 2007 diyalog dinnerdan hatira.......


Uzun bir post oldu sanirim yada bana oyle geldi. Yorumlariyla destek veren cici arkidisler saolun destekleriniz icin........


Zehra:)

9 comments:

Unknown said...

Hayirli olsun blogun birtanem, guzel haberler yazmak nasip olsun hep.

Kusura bakma, sana pek de tesekkurunu hakedecek kadar yardimda bulunamiyorum ama bu konularda insanin yardimsiz daha iyi ogrendigini iddia ediyorlar. :)
Bak masallah simdiden benim bilmedigim bazi seyler biliyorsun...

Artik senden ozenip ben de, techy geeky bir blog acarim artik... Senin de dedigin gibi insanin gecmisini boyle kaydetmesi guzel birsey...

sakrep said...

ooo once bırıcık askından yorum gelmıs masallah hadı ozgur bey senınde blogunu sabırsızlıkla beklıyorum ,zehra kusura bakma once askını motıve edım dedımde ondan yanı ama cok hos bı gece gecırmıssın okurken ben bıle duygulandım sabırsızlıkla ogrencılerınle olan anılarını da beklıyorum bol bol fotolarla beraber tabii optum senı .

Pasha, Pachee and Me said...

Ebru Istanbul'dan bildiriyor:

ehehe cok guzel bi gece olmus...yazi da cok hos:) mucx canim...

tek kalan yorumcu kisilikten sevgiler... :)

Serra said...

Zehraci artik abLamin da bLog acma sirasi geLdi, oLe diiL mi ;)
hehe :) baSki yapaLim yaf :P
derSe gidiorum fazLa yazamicam msnde goru$uruz, ba byE..

~Serra

Unknown said...

Zehra,
Gazetelerden sonra birde Zehra'Ca ya bakiyoruz:)bencede acilmasi isabet oldu.Bence gecenin son hediyesi dahada hos olmus.Cok begendim.Harika bir hatira olmus.

Simdilik sevgilerimle
Gulenay

Bu arada Ozgur Hocam'ada selamlar:)dusunceli adamin hali baska canim::)

Unknown said...

yazdigin yazilarin hepsi birbirinden guzel. bir solukta okunuyor.
yeni yazilarini merakla bekliyorum. Allah daha nice guzel seyler yazmayi nasip etsin ins.

BETUL said...

Zehra, yani marifetli, hizli bir kiz oldugunu biliyordum da bu kadarini beklemiyordum. Bana blog acmayi dusunuyorum dedin ertesi gune blogun hazirdi :)
Cok guzel olmus, ben blog dunyasina pek yeniyim ama yazilarini okumak cok eglenceli. Yasananlari senin perspektifinden yani bol pozitifli okumak ayri guzel oldu. Yani ben bu gibi iftarlar konusunda pek iyimser dusunmuyorumda neyse :))
Eveeet arkadaslar , okuyanlar Zehrayi buraya kazandigimiz icin cok mutluyuz. Yeni yazilarini sabirsizlikla bekliyorum Zehracim.

Zehra'Ca said...

Ozgur,
Saolasin canim, yardimlarin ins arttarak devam eder diyorum:)Valla sende ac kari-koca blog alemine dalis yapalim:)
Sema Teyze,
Ins okulda cocuklarimi da cekicem onlar da anlaticam nasipse
Ebruuuu,
Ya evt ya tek yorumcu kisilik sen kaldin ama ben neden actim blogu artik aramiza mesafeler girdi, baglari sevdiklerle hic koparmayalaim biribirimizin yaptiklarindan haberdar olalim diye. Sende de kesinlikle bekliyorum, bizim icin ac kiz

Zehra'Ca said...

Serra,
Kesinlikle haklisin, baskilara devam yakinda Ebru Istanbuldan bildiriyor acilacaktir. Bak Ebru adini bile hazir ettik biz:)
Gulenay,
Evt bencede iyi oldu. Yorum kisilige yapilan israr ve iltifatlara cok dayanamadim bende blogu actim dermisim:)))))) Bakma eski gunlerimi de arada ariyorum atismalar hos oluyordu:)))
Mehmet,
Yaa bak ablanda ne cevherler varmis bu sayede ortaya cikti:))) Her postuma yorum mutlak yaz bekliyorum ona gore:))))
Betul,
Yok canim ya hizdan degil:) Pazar gunu gunduz evde tembel oturup pc basinda pineklerken birden dur ya ben bi blog acayim seklinde gelisti olay. Cok basit birsey.
Buarada Betulu tanimayanlar icin. Betul benim taaa ortaokuldan arkadasim, nasip iste burda birlikteyiz. Betul harikalar otesi yemekler yapiyor, lutfen ona da burdan baski yapin arkadaslar, inanilmaz tarifler ve lezzetler var Betulde